Przejdź do głównej zawartości

Jesteś na luzie, czy pilnie poszukujesz?



Niewielu szuka rozbudowanych treści ? (*)

Wielu szuka rady, porady
Wielu szuka instrukcji
Wielu szuka pomysłów na ...
Wielu szuka prostych odpowiedzi na ...
Wielu szuka jednoznacznych odpowiedzi na ….
Wielu szuka  konkretnych informacji
Wielu szuka rzetelnych (prawdziwych) informacji
Wielu szuka rozważa zakup  
Wielu dokonuje zakupu

Zgodnie z powyższym:
Zakup z internetowej strony powinien być:
·  „prosty”,
· „jednoznaczny”,
· „konkretny”
przeprowadzony szybko i rzetelnie.


(*)
W jaki sposób korzystamy z internetu?  Dla niewtajemniczonych, to dość dziwne pytanie. Kiedy się jednak dobrze przyjrzeć i trochę pouczyć, to okazuje się, że można odpowiedzieć na to pytanie z przerażającą precyzją . Na początek, podzielmy korzystających z internetu na dwie umowne kategorie. Pierwsza kategoria to: osoby „na luzie”, a druga to: osoby „szybkie poszukiwania”. 

              „Na luzie”: poszukujemy rozrywki, znaleźliśmy trochę czasu i pogłębiamy wiedzę, poszukujemy pomysłów, porad. Poszukujemy innego spojrzenia na sprawy dotyczące naszej pracy, czy prywatnego życia, poszukujemy nowych możliwości, rozważamy zakup lub już kupujemy  rzeczy, pomysły, wiedzę, idee. Słowem, najzwyczajniej— mamy trochę więcej czasu, by "pobyć" w internecie.

            „Szybkie poszukiwania”: potrzebujemy informacji, porady, instrukcji, adresu, …. Klikamy  na stronę wujka Google i wpisujemy hasła, słowa, zwroty, które szybko zawężą krąg naszych poszukiwań. Spośród wyników, które znajdą się na pierwszych 5-10 miejscach, klikamy w link tej informacji, która jest, jak nam się wydaje, odpowiedzią na nasze poszukiwania. Robimy to szybko, bez specjalnych refleksji i rozważań, ponieważ  tej informacji potrzebujemy „tu i teraz”. Jeżeli słowo, którego użyliśmy w trakcie wyszukiwania nie przybliżyło nas do odpowiedzi w satysfakcjonujący nas sposób —wpisujemy inne słowo lub dopisujemy kolejne, mając nadzieję, że dostatecznie zawęzi to krąg poszukiwanych odpowiedzi.

Budując stronę internetową (swoją internetową markę) warto zdawać sobie sprawę z istnienia tych dwóch „kategorii”. Dobrze, gdy konstrukcja strony, miejsce umieszczania informacji oraz rodzaj informacji umieszczanych w internecie, uwzględnia obie kategorie (oczywiście nie chodzi tylko o stronę web). „Szybkie informacje” umieszczaj „na wierzchu”, a te rozbudowane umieszczaj „pod spodem”. W ten sposób na twoje informacje trafią  osoby "szybko przeszukujący" oraz osoby "na luzie". 

Podziel informacje jakie chcesz przekazać klientowi na te informacje „szybko i wprost” umieszczaj je tam, gdzie je szybko znajdzie. Rozbudowane, poszerzone, doprecyzowujące informacje umieść w innym miejscu, odpowiednio wiążąc pierwsze z drugimi.
Słowa kluczowe (słowa, które osoba wpisuje w przeglądarkę poszukując informacji) znacznie łatwiej i naturalniej jest umieścić w obszerniejszym tekście.  
To lepsza metoda niż umieszczanie „obu kategorii” w jednym miejscu.  Umieszczanie rozbudowanych treści w wielu miejscach to zwiększenie szans dotarcia do znacznie większej rzeszy klientów (pod warunkiem, że polinkujemy lub/i powiążemy słowami kluczowymi nasze treści z tymi krótkimi-konkretnymi-rzeczowymi).

Zachowując tę podstawową zasadę budujesz szansę nawiązania kontaktu zarówno z osobami „na luzie” jak i z osobami „szybkie poszukiwania”. 

Sposobów i miejsc na umieszczanie krótkich informacji dotyczących osób lub firm jest olbrzymia ilość. Jak inni przedstawiają siebie i swoją ofertę? Spośród poniższych wybierz słowo najbardziej zbliżone do Ciebie/ Twojej branży , wpisz w Google i prześledź z uwagą jedną z firm, która "wpadła ci w oko". Tą czynność co jakiś czas powinno się powtarzać. To wnosi wiele spostrzeżeń i pomysłów.
Amatorzy zakupów
Bankowość i finanse
Bilety na imprezy i wydarzenia
Dom i ogród
Edukacja
Elektronika użytkowa
Komputery i urządzenia peryferyjne
Kulinaria
Media i rozrywka
Nieruchomości
Podróże
Pojazdy i transport
Sport i Fitness
Styl życia i hobby
Technologia
Uroda i zdrowy tryb życia
Wiadomości i polityka
Od podstaw. Masz wizytówkę na mapie w google? Można Cię znaleźć w Panoramie firm lokalnych, w lokalnych portalach internetowych?  Czy jesteś na Facebook'u? Czy prowadzisz jakiegoś bloga?
Czy powiązałeś wizytówki, bloga, FB, YouTube ze swoją stroną internetową? Gdzie jeszcze można Cię znaleźć?

Marek Domiński


  


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kalkulator imprez własnych

Wszystko zaczęło się… … od rozstrzygnięcia Trybunału Sprawiedliwości UE dotyczącego sposobu rozliczania marży prognozowanej przez biura podróży. Żeby policzyć marżę prognozowaną trzeba zaplanować i skalkulować imprezę organizowaną przez biuro podróży. Czasochłonność, utrzymanie poprawności obliczeń, konieczność rozważenia wielu wariantów i możliwości, konieczność prowadzenia odpowiedniej dokumentacji -wszystko to sprawia, że proces przygotowania “imprezy własnej” jest jednym z trudniejszych elementów pracy biura podróży. Nie pozostało nam nic innego jak opracować kalkulator usprawniający obliczenia. Przedstawiam aplikację, która wydatnie ułatwi i usprawni Twoją pracę.   Co znajdziesz w aplikacji? Kalkulator imprez własnych automatyczne pobieranie kursu walut  (codzienna średnia NBP) obliczanie wartości imprezy w dowolnej walucie (automatyczne przeliczanie kwot walut usług/zaliczek na PLN) Administrowanie zaliczek na poczet kalkulowanej imprezy zliczanie zal

Dorzecze - ruch na stronie

"DORZECZE" - czyli ruch na firmowej stronie Jeżeli próbujesz wypromować firmę w internecie , przyciągnąć ruch na stronę, to w pojedynkę jest to zdecydowanie trudniejsze niż w zespole. Kłopot z wypromowaniem strony nie zawsze i nie tylko wynika z braku "umiejętności technicznych". Wbrew pozorom, problem często wynika z ograniczeń czasowych osoby zajmującej się "internetową promocją". Niezwykle cenne jest wykonanie prostych , ale zaplanowanych i systematycznie realizowanych czynności przez osoby pracujące w firmie. (..., które nawet mogą nie mieć zielonego pojęcia o technicznych aspektach i randze wykonywanych czynności). Delegowanie takich prostych czynności pracownikom / współpracownikom, pozwala "zaoszczędzić" bardzo dużo czasu tym, którzy "głębiej i szerzej" wdrażają promowanie firmy. Oczywiście, wszystko co jest do wykonania wymaga określonego czasu, ale rozciąganie-wydłużanie czasu realizacji pewnych działań może być nie tylko